Hoppa till sidans innehåll

Styrka

Styrkedelen innefattar fem övningar där vi arbetar oss igenom hela kroppen. Nedan följer lite sammanfattande information om denna del samt filmer med förslag på övningar
  • Uppdaterad: 2017-05-31 09:22

Tidsåtgång
5- 15 minuter beroende på antalet varv ni kör.

Övningar
Denna del innehåller fem övningar som ska träna deltagarens mage, rygg, ben och överkropp. Tumregeln är 45 sekunders arbete och 15 sekunders vila per övning. Ni kan sedan välja att köra dessa fem övningar 1-3 varv beroende på passets längd.

Tänk på att:

  • Var noga med att visa skalningar av övningarna så alla deltagare klarar av att jobba så länge som möjligt. Exempelvis armhävningar på knä.

 

Styrka - Överkropp

 

Styrka - Rygg

 

Styrka - Ben

 

Styrka - Mage

Skribent: Simon Ruuth
Epost: Adressen Gömd

Postadress:
Korpen Svenska Motionsidrottförbundet
Idrottens hus, Box 11016
100 61 Stockholm

Besöksadress:
Skansbrogatan 7
100 61 Stockholm

Kontakt:
Tel: 08-6996450
E-post: This is a mailto link

Se all info