Korpen är med på padeltåget

Padelhallar fortsatte under 2021 att växa som svampar ur marken och Korpen ville förstås vara med på tåget. Projekt startades där Korpen Stockholm delade med sig av sitt framgångsrecept. På två år ökade Stockholm från 12 till 320 lag och det ville vi förstås ta vara på.

Under 2021 lade vi grunden för att sprida seriespel i padel i Korpens regi. Det ledde till att Korpen Malmö hade 54 lag i sitt första seriespel och Korpen Västerås lockade 42 lag. Detta är bara början, då arbetet fortsätter under 2022.

Många hallägare runt om i landet har visat sig vara intresserade när vi vänder oss till motionärer, medan hallägarna arrangerar seriespel för mer avancerade spelare.

Korpföreningen erbjuder hallägarna att sköta all administration medan de kan fylla sina hallar. Seriespelet läggs upp i KIT. Korpens IT-system, och all administration sköts där. Förbundskansliet bistår med marknadsföring, både mot hallägare och intressenter. I det senare fallet företrädesvis genom annonsering på Facebook.