Lindsdalsdagen
Lindsdalsdagen 2024 kommer att vara lördag 18 maj, 10:00-15:00.
Mer info om dagen hittar du här.

Vill du delta under dagen läser du vidare på denna sida. 
Föreningar och privatpersoner som vill ställa ut under Lindsdalsdagen anmäler sig till oss. Läs igenom nedan info och längst ner hittar du våra kontaktuppgifter.

Skolklasser som vill delta hänvisas till ICA Magneten.

I år kommer det att vara en avgift för att delta.
För föreningar, privatpersoner och skolklasser är kostnaden 750 kr.
Platsen kommer att vara cirka 2x2 meter.
Bord, stolar och annat ni önskar ha på er plats står ni för själva.
Önskar ni större yta kontakta oss så ska vi göra vad vi kan för att ordna det.

Hjälpa till med Lindsdalsdagen
Är någon eller några av er intresserade att hjälpa till inför, under och efter Lindsdalsdagen så tar vi tacksamt emot hjälp. Alla utställare som ställer upp med personer som hjälper till behöver inte betala avgift för sin plats.

Exempel på saker vi behöver hjälp med är fredag dag; uppbyggnad av mässa. Fredag eftermiddag; ta emot mässutställare. Lördag morgon; ta emot mässutställare. Lördag dag; vakta hoppborgar och liknande. Lördag eftermiddag; riva mässan och plocka skräp, samt tömma skräp i container. Söndag; plocka rester av skräp som godispapper med mera.

Vill man anordna en aktivitet som besökarna kan delta i behöver man heller inte betala någon avgift för sin plats. Meddela oss vilken aktivitet ni vill anordna.

Dagen innan
Vill ni ha tillgång till er plats dagen innan, den 17 maj, är ni välkomna till området mellan klockan 15.00-18:00. Kanske har ni mycket som ska fixas med och det går bra att förbereda dagen innan. Det kommer att finnas vakter på området under natten till lördagen.

Viktigt att tänka på
På lördagen kan man komma från klockan 7:00.
På lördagen måsta alla bilar vara ute från området senast klockan 9:30.
El ingår inte till platsen. Önskar ni el kostar detta 250 kr per plats.

Anmälan
Kontakta oss senast 18 april om ni vill delta. Då har vi också en informationsträff i Garvaregården klockan 16:30 för alla mässutställare. 

Vi behöver veta följande vid anmälan;
- Vilken förening/skolklass ni är.
- Namn, mobilnummer och e-post till er kontaktperson.
Det är bra om det är samma person som kommer vara på plats under dagen.
- Om ni vill ha mindre yta än tilldelad (2x2 meter), eller ni önskar större yta.
Vi kan inte lova större yta men ska göra vad vi kan.
- Om ni vill ha el vid er plats. Elen kostar 250 kr för vanlig enfas.
- Har ni personer som kan hjälpa till behöver vi dessa personers kontaktuppgifter

Avgiften på 750 kr betalas via faktura som går ut till er mail. 

Ni anmäler er till Korpen Kalmar.
Kontakta oss via mail eller telefon.

E-post: louise.johansson@korpenkalmar.se
Samtal/SMS till 0760-26 38 85

Vi nås lättast under telefontiden som är måndag, tisdag och onsdag 9:00-13:00 men svarar övrig kontorstid om vi har möjlighet.

Vid eventuella frågor, kontakta Louise på ovan mailadress. 

Hoppas vi syns på Lindsdalsdagen!