Återstartens år 2022

Det ord som präglade vår organisation under 2022 var ”återstart”. När pandemirestriktionerna slopades helt i början av februari började ett stort jobb för de många föreningar som ekonomiskt kämpat med näbbar och klor för att klara sin verksamhet. Nu skulle aktiviteterna dras igång igen och för en del föreningar handlade det också om att fortsätta utveckla den verksamhet som kunnat genomföras under pandemin, till exempel utomhusaktiviteter.

Uppsving för vårt varumärke

Tack vare ett stort stöd från staten kunde vi med ökat ekonomiskt utrymme satsa på en återstart av vår verksamhet och att visa upp Korpen som varumärke.

Skapandet och starten av Motionslandslaget blev väldigt lyckosam och på kort tid sökte sig många människor och företag till vårt nya landslag. Med Korpens värderingar som grund och signatur blev det också ett uppsving för vår varumärkeskännedom.

Medlemstal vänder uppåt

I skuggan av pandemin inleddes också året med fortsatt vikande medlemstal. Många föreningar tog chansen att använda återstartsstödet till att locka nya eller tidigare medlemmar till sina föreningar. Sakta men säkert har nu medlemsantalen vänt uppåt, mycket tack vare den imponerande glöd som våra föreningar står för.

Eva Bjernudd, generalsekreterare

Erik Söderberg, förbundsordförande