Jumping i Orsa

Gillar du rörelseglädje? Då är jumping grejen för dig. Du utför passet på en liten studsmatta och gör oftast dina övningar i takt med medryckande musik eller som en enstaka övning. Starkare ben, bättre koordination och kondition är kvittot på ditt jumpingpass.
KURSER/TILLFÄLLEN:

Jumping

Spinningsalen - Korpen

Datum

29 okt 2020

Tid

18:00-18:45

Jumping är en rolig, effektiv och skonsam träningsform på studsmattor. Gruppträningspassen körs till tempot av pulserande musik.

Oberoende av tidigare träningsvanor och form så är det effektivt och ger snabba resultat; Du förbättrar märkbart din kondition, ökar din styrka, balans, flexibilitet och stärker benstomme och leder. Det är skonsamt för fötter, knä, höft och rygg. Mattan tar upp 70% av stötarna. Kan du inte springa p.g.a. t.ex. en knäskada så kommer du högst troligt kunna träna Jumping. Likaså om du har fotleds-, höft- eller ryggproblem.

Jumping är tre gånger så effektivt som jogging. Det beror på de konstanta variationerna i gravitation, där fler än 400 muskler spänns och slappnar av samtidigt. 

Tränare: Anna Paulsen

Jumping | Easy

Spinningsalen - Korpen

Datum

1 nov 2020

Tid

17:00-17:45

Jumping är en rolig, effektiv och skonsam träningsform på studsmattor. Gruppträningspassen körs till tempot av pulserande musik.

Oberoende av tidigare träningsvanor och form så är det effektivt och ger snabba resultat; Du förbättrar märkbart din kondition, ökar din styrka, balans, flexibilitet och stärker benstomme och leder. Det är skonsamt för fötter, knä, höft och rygg. Mattan tar upp 70% av stötarna. Kan du inte springa p.g.a. t.ex. en knäskada så kommer du högst troligt kunna träna Jumping. Likaså om du har fotleds-, höft- eller ryggproblem.

Jumping är tre gånger så effektivt som jogging. Det beror på de konstanta variationerna i gravitation, där fler än 400 muskler spänns och slappnar av samtidigt. 

Tränare: Tone Lindberg

Jumping | styrka

Datum

1 nov 2020

Tid

18:00-19:15

Jumping är en rolig, effektiv och skonsam träningsform på studsmattor. Gruppträningspassen körs till tempot av pulserande musik.

Oberoende av tidigare träningsvanor och form så är det effektivt och ger snabba resultat; Du förbättrar märkbart din kondition, ökar din styrka, balans, flexibilitet och stärker benstomme och leder. Det är skonsamt för fötter, knä, höft och rygg. Mattan tar upp 70% av stötarna. Kan du inte springa p.g.a. t.ex. en knäskada så kommer du högst troligt kunna träna Jumping. Likaså om du har fotleds-, höft- eller ryggproblem.

Jumping är tre gånger så effektivt som jogging. Det beror på de konstanta variationerna i gravitation, där fler än 400 muskler spänns och slappnar av samtidigt. 

Tränare: Annelie Sandkvist

Jumping

Spinningsalen - Korpen

Datum

5 nov 2020

Tid

18:00-18:45

Jumping är en rolig, effektiv och skonsam träningsform på studsmattor. Gruppträningspassen körs till tempot av pulserande musik.

Oberoende av tidigare träningsvanor och form så är det effektivt och ger snabba resultat; Du förbättrar märkbart din kondition, ökar din styrka, balans, flexibilitet och stärker benstomme och leder. Det är skonsamt för fötter, knä, höft och rygg. Mattan tar upp 70% av stötarna. Kan du inte springa p.g.a. t.ex. en knäskada så kommer du högst troligt kunna träna Jumping. Likaså om du har fotleds-, höft- eller ryggproblem.

Jumping är tre gånger så effektivt som jogging. Det beror på de konstanta variationerna i gravitation, där fler än 400 muskler spänns och slappnar av samtidigt. 

Tränare: Anna Paulsen